VŠĮ KAUNO PANEMUNĖS SOCIALINĖS GLOBOS NAMAI

Menu
2019 metais mūsų globos namuose praktiką atliko studentai ne tik iš Lietuvos aukštųjų mokyklų, bet ir iš užsienio. Sulaukėme studenčių Chartier Amandine ir Manteau Manon, kurios studijuoja slaugą ir priežiūrą Louis – Jacques Goussier licėjuje, esančiame Reze, Prancūzijoje. Nuo lapkričio 26 iki gruodžio 17 dienos jaunosios socialinės slaugytojos atliko praktiką pagal tarptautinę Erasmus programą, kurioje dalyvauja ir Lietuva. Studentės atvyko su savo mokytojais Virginie Gilet ir Christophe Meslet, kurie rūpinosi studenčių apgyvendinimu, laisvalaikiu, praktikos dokumentacijos tvarkymu. Susitikimo metu lydintys mokytojai pabrėžė, kad Prancūzijoje praktika labai svarbi norint užbaigti studijas profesinėje mokykloje ir gauti bakalauro laipsnį. Taigi, praktikos pabaigoje teko užpildyti nemažai dokumentacijos, liudijančios, kad studentės įgijo praktinių žinių ir ateityje gebės dirbti bendruomenėje su senyvo amžiaus žmonėmis.
Studentės Amandine ir Manon pirmą kartą dirbo įstaigoje, kurioje gyvena senyvo amžiaus žmonės. Joms iššūkiu tapo ne tik kalbos barjeras, bet ir kultūriniai skirtumai. Studentės žavėjo atsakingumu, pareigingumu, mandagumu, šiltomis šypsenomis. Jos įgijo įdomios patirties matydamos, kaip vyksta pagalbos senyvo amžiaus žmonėms organizavimas mūsų globos namuose ir įsitraukdamos į pagalbos procesą pačios. Tarp kasdieninių užduočių joms buvo deleguoti šie darbai: lovų klojimas, gyventojų palydėjimas į/iš valgyklos, pagalba valgymo metu, indų surinkimas, pagalba rūšiuojant švarius drabužius. Įstaigoje studentės taip pat susipažino su socialinėmis darbuotojomis, užimtumo specialistėmis, dalyvavo įstaigoje organizuojamose šventėse, grupinėse mankštose ir kitose veiklose.
Pažintis su mūsų šalimi joms buvo ne mažiau įdomi, nei su praktiniu darbu. Jau pirmą dieną prancūzaitės susipažino, kas tai yra lietuviškas skanumynas „tinginys“, lietuviškai sveikinosi „laba diena“ ir dėkojo „ačiū“. Mūsų darbuotojos išmoko saldumynus pjaustyti „prancūziškais“ gabalėliais ir dėkoti „merci“. Įstaigos koridoriuose skambėjo graži prancūzų kalba, o tuomet, kai nepadėdavo vertimo programėlės, buvo pasitelkti gestai ir gera nuotaika. Taigi, kalbos įgūdžių lavinimas buvo naudingas abejoms pusėms.
Įdomu tai, kad, merginos, kurių studijos tęsis 3 metus (šiuo metu studijuoja antrus metus), mokosi ne tik bendravimo įgūdžių, kūdikių ir senyvo amžiaus žmonių slaugos, bet ir įvairių veiklų (užimtumo) organizavimo, lavina kompiuterinio raštingumo žinias.
Atsisveikinimo metu tiek mokytojai, tiek studentės buvo patenkinti šiuo vizitu ir įvykusia praktika. Pasak jų, studentėms buvo naudinga susipažinti su skirtinga socialine aplinka, o mokytojams – su skirtingomis praktikos mokymo metodikomis. Tikimės, kad šis vizitas ateityje išaugs į tolimesnį sėkmingą bendradarbiavimą.
Skip to content